Friday 18 March 2011

kEJadian Yang MeLucukan

Tgahari time Jumaat biasa la bebudk opis pmpuan mesti p shoping or jlan2 cuci mata kan..tak terkecuali la aku ni..Arini aku p Ipoh Parade ngan kawan aku Zai..Nak cari hadiah kawen kawan aku sok.. aku nak kawin lmbat g,so,beli hadiah kawan dulu la..huhuhuhu..kitaorang jalan2 la kat parade tu tgok2 kasut, beg, baju n sebagainya..tapi disebabkan hujung2 bulan fham2 je la kan..dompet semakin nipis..bleh telan air liur je kan..heheheheh..

Alamak! jam dah kul 2.30 ptg tapi kitaorang masih lagi di dalam Parade tu..tnpa membuang masa dengan lajunya kitaorang berjalan untuk ke luar dari situ.dengan bawak hadiah yang berat tu smpai aku termengah2, nasib ler tak tersepak batu..batu tu mmg kuang ajor..huhuhu..detsinasi seterusnya sebelum balik opis tentu la kitaorang nak isi perut yang tgah menyanyi lagu Tangisan Dalam Perpisahan Ni. so, kitaorang mengambil keputusan untuk mmbeli makanan yang segera dan cepat. Apa lagi p MCD Drive thru ler...

Dengan bangga nya p la MCD. Sekali ada 3 kereta la kat depan kereta kitaorang. Yang peliknya naper kete tak bergerak2.kitaorang ni dalam berpeluh2 dalam kete tunggu la kete ni..Berpikiran positif la.mgkin kereta bnyak kot. Drive Thru ni jam kot..takpe2.tungu..tunggu..dan tunggu..ada la dalam 10 minit tunggu..tapi naper 3 biji kete ni tak bergerak2 ni..pelik...darah aku sudah mula naik ke kepala, perut semakin menyanyi dengan lantangnya, hati aku sudah nak terbakar menahan kesabaran..rasa mcm nak langgar je kete depan ni soh cept sikit..Zai bagi pandangan dengan berkata " apa kata kita turun la Mal.Kita beli kat kaunter la..jom kita p parking lu" aku dengan tak ikhlas n mls nya bersetuju dengan cadangan tersebut..bila kitaorang kuar je dari barisan tu, rupa2 nya lorong drive thru tu kosong je..mana ada kete..Rupa2nya kitaorang berbaris di tempat parking..patut la kete tak bergerak..malunya..dah la orang ramai..kete belakang pun bleh jgak ikut kitaorang..dia pun turut sama malu maaaaa...lawak2..




Sebelah kiri ni la kawan aku si Zai tu..hehehhehe

Dah la malu yang tadi tak hilang g..Zai wat malu lagi sekali..dah order mesti la nak p bayar kan.sekali zai drive smpai tempat ambik pesanan daaaaa...dua2 tak tahu sebenarnya..hehehhe..nasib la orang takde.budak casher tu pun takde..apa g..kitaorang reverse la nak bayar pesanan tu..nasib la kete takde kat belakang..tapi aku tau budak casher tu mesti pelik coz kete takde plak lalu depan dia tadi, sedar2 ada bontot kete laju je reverse menghala ke arah dia..mesti terkejut nya budak tu..sory la dik..kitaorang budak baru belajar...hehehhehe

so, tepat kul 3 kitaorang smpai ofis.ujan lebat la plak.apa g redah la.lenjun basah baju aku.tnpa bnyak bicara kitaorang terus makan coz dah lapor sngat..mkn dengan sedap n kenyang..urkkkkk!!!! alhamdulillah..syukur

1 comment:

  1. Hahah..Yang korg x tgok betul2 nape? wat malu jea.. Nasib baek aku xdak dlm kete tue. Kalo hg tggu smpai lusa pown lum tentu kete depan ko jalan.. hahahaha.. mmg lawak weh.. ;p

    ReplyDelete